Verdaszerelem

Verdaszerelem
Ahogy a cím is elárulja, ebben a blogban autókról fogok írni. Minden érdeklődőt szeretettel várok e szerény oldalra!

Egy kis biztatás:

"A sebességkorlátozás, ha áttételesen is, napjaink gazdaságának egyik erős pillére, azért van rá szükség, mert a gyorshajtásra is szükség van." - Gyulavitéz (Totalcar, 2008. 11. 05.)

Háttérzene

Friss topikok

Linkblog

2008.10.11. 15:04 ifj. Szurkos András

Életműdíjat neki! - Mercedes-Benz CLS 63 AMG

Mi sem nehezebb, mint egy ilyen cikkbe belekezdeni. Nagy szívfájdalmat okoz nekem, hogy egy ilyen csodaszép vasról csak beszélni tudok. Óriási vonzalmat érzek a csillagos márka iránt, az én szótáramban ez igazából a C-osztálytól felfelé kezdődik. Az A és B szerény véleményem szerint nem illik a Mercedes imidzséhez... egyáltalán nem. Most azonban térjünk a lényegre, ugyanis itt és most a CLS 63 AMG-ről fogok regélni. Hogy regélni? Ódákat zengeni! Kezdjünk is bele: Mercedes-Benz. A márka Karl Benz-hez, valamint üzlettársához Gottlieb Daimler-hez fűződik, de most hagyjuk a történelmet. Az autó nevének két tagja még hátra van. Huh, ez ilyen nehéz lenne? CLS. A Mercedes négyajtós coupé-ja, nagyjából. Most vissza lehetne kérdezni: nagyjából? Igen, és egész pontosan azért használom ezt a szót, mert nekem sokkal többet jelent ez a név. Bár közvetlen kapcsolatban sosem voltam az autóval, sokat jelent. Folytassuk! 63 AMG. A számról szakújságírói berkekben sokat folyik a tanakodás. Bizonyára a 630 Nm-es maximális nyomatékra utal a gyár. Az AMG-t már sokkal könnyebb definiálni. Vagy nem? A márka gyári tuningcége, ez egyszerű volt. A cikk igazi lényege még csak most kezdődik. Uram Atyám! Félreértés ne essék, nem vagyok én szentfazék. Várjunk csak! Ha már itt tartunk: vajon ki teremtette a csúcsragadozókat, hogyan születtek? Miért fontos ez? Azért, mert valószínűleg ezt a kocsit ők ihlették. Hála neked nagymacskák nemzedéke! Panthera! Bár hihetetlen, de nem őrültem meg. Sokan hihetnék, hogy innentől más folytatja eme dicsőítő éneket, mert engem már bevitt a rohammentő a pszichiátriára. Tévedés! Még itt vagyok, milyen kár! Ugye? Remélem nem baj. A vas auráját már leírtam, most továbbmegyek, térjünk át a külsejére! Elöl találkozunk egy szép hűtőmaszkkal rajta két krómcsíkkal, középen pedig az ékkő: a csillag. Innen jobbra és balra találhatóak a bumeráng alakú fényszórók. Imádom ezt az arcot! Tisztelt Tervező Úr csodálatos munkát végzett, mégse fáradt el. Emellé még rajzolt egy csodálatos testet az autónak. A sportos elegancia és a klasszikus szépség tökéletesen kiszámított elegye ez a külső. 4,91 méter hosszú, 1,43 méter magas és 1,87 méter széles a műalkotás. Tökéletes karma, kifinomultan formás sziluett. Gyönyörű! Hátul találkozunk két, háromszög alakú lámpatesttel. A csomagtartófedélen látunk egy visszafogott szárnyat, amely épp ettől a tulajdonságától olyan szép. Ez alatt találjuk baloldalt a CLS 63, jobboldalt pedig az AMG feliratot, a kettő között félúton pedig a jólismert jelet. Belül fabetétek és bőrfelületek köszöntenek minket a kért színben pompázva. A kormány is bőrborítású és kifejezetten sportos, ugyanez mondható el a határozott oldaltartású ülésekről is. A pedálok krómozottak, mint ahogy illik. Sőt, többhelyen is találkozhatunk ezzel a fémmel. A műszerfal megszokottan Mercedes AMG-s, amelyen a kilométeróra 320 km/h-ig van skálázva. A váltó kinézetre hagyományos, egyébként pedig egy 7G-TRONIC, mely AMG Speedshift-tel van felspékelve, tehát a kormány mögötti fülecskékkel kedvünkre váltogathatunk. Rosszat úgysem tehetünk, mert az elektronika felülbírál minket, ha úgy látja jónak. Az ilyen automatákhoz társított elektronikai rendszer ugyanis kifejezetten intelligens. Olyan paraméteres egyenletek kiszámításával dönti el, hogy mikor merre kell váltani, amelyek megoldásáról a matektanárok csak álmodnak, és várják, hogy ölükbe essen a Nobel-díj. Hiszen a bonyolult számítások közepette még azt is elfelejtik, hogy ebből a díjból nem létezik matematikai. Az előbb említett váltómű tökéletesen együtt tud működni a motorral. Mint minden autóban, úgy ebben is van motor. Mitől helytelen ez a mondat? Az úgy szócskától, mert nem úgy van benne motor, mint minden autóban, hisz ehhez lelket is adtak. Csak úgy ajándékba! Érezzük is a lelkességét, mert elvégre egy majdnem kéttonás kasztnit kell mozgatnia, mégis könnyedén teszi a dolgát: a százas sprintet 4,5 másodperc alatt letudja és egészen 250 km/h-ig gyorsíthatunk, de csak azért nem több, mert itt fojt az elektronika (a limitet egyébként párezer euró fejében feloldja a gyár, de úgyis fölösleges ennél többel menni). Ezt egy 6208 köbcentiméteres erőművel érték el, amely 514 LE-s teljesítmény, valamint 630 Nm-nyi nyomaték leadására képes. Mindezt a váltó kellő határozottsággal továbbítja a hátsó tengelyre. Ezt a bődületes erőt természetesen meg kell jutalmaznunk, a gyár szerint országúton 9,9, városban 22,6, vegyesen pedig 14,5 liter benzinnel. Szerintem egy olyan autó, amely minden igényünket kielégíti, megérdemel ennyi itókát. Márpedig ez a vas mindent megad nekünk, mint például a kényelmet. A lengéscsillapítás lehetővé teszi, azt is, hogy egy kiadós ebéd után is autózhassunk a magyar utakon anélkül, hogy felfordulna a gyomrunk. Hiszen köztudott, hogy mi magyarok szeretünk enni, de utat építeni nem annyira, márpedig amint látjuk, összefügg a két dolog. Az AIRMATIC DC nevezetű elektronikus szabályzású légrugózási rendszer igazodik vezetési stílusunkhoz. Választhatunk komfort, sport/komfort és sport funkció között. Gondolom a nevek magukért beszélnek. Ezek elég érthető fogalmak. Ehhez a szórakozáshoz muzsika is dukál, erről pedig a Harman Kardon® Logic 7® térhatású hangrendszer gondoskodik 12 hangszóróval. Fejedelmi! A fentebb leírt móka könnyen indul a KEYLESS-GO rendszerrel, amely azért előnyös, mert minden bíbelődés nélkül nyithatjuk az ajtót (amennyiben a kulcsot magunkál tartjuk) és a váltókaron elhelyezett gombbal beindíthatjuk a motort. Ugye milyen egyszerű az élet? Ha az egyszerű életről álmodunk, akkor erről az autóról álmodunk. Hogy ebben a lenyűgöző élményben az időjárás viszontagságai se zavarhassanak meg minket, arról a THERMOTRONIC névre hallgató, négyzónás automatikus klímaberendezés gondoskodik. A kocsi személyes biztonságunkra is ügyel, ebben segít többek között az elektronikus menetstabilizáló rendszer, valamint a fékasszisztens. Az adaptív fékrendszer szintén munkát ad az elektronikának, hiszen itt is az adja ki a szupergyors fékezési parancsokat és számolgatja, hogy melyik kereket mennyire fékezze, tehát gazdálkodik a négy hűtött tárcsára szánt fékerővel. Vészfékezés esetén a féklámpa villogásra vált, ezzel nagyobb feltűnést keltve. A ráfutásos baleseteket elkerülendő, a vészvillogó automatikusan bekapcsol, ha teljesen megáll a jármű. Mikor a féktárcsák nedvesek, akkor a rendszer röviden hozzájuk érinti a fékbetétet, ezzel megszárítva a felületet, majd ezután fékez, de mindez a másodperc töredéke alatt történik. A világítási rendszer is kellő precizitással készült, bi-xenon kanyarfényszórók biztosítják nekünk a megfelelő látásviszonyokat. Emellett még a ködfényszórókba épített bekanyarodást segítő világítás is segít nekünk, ha 40 km/h-s sebesség alatt haladunk felkapcsolt fényszórókkal. Minek is kanyarodnánk nagyobb sebességgel? Az ugyanis fölösleges! Egy ilyen cikk megírása után érzem különösen, hogy mennyire lázba hoz engem ez az autó. Gondolom másokat is, hiszen nehéz ellenállni egy ilyen csodának. Mindenféle habozás nélkül ajánlom ezt a vasat azoknak, akik kocsivásárlás előtt állnak és elég tehetősek hozzá. Ha valaki rendelkezik 29.897.000 forinttal és ilyesmire szánja azt, annak az illetőnek ezt javasolnám, persze ezzel senkit nem akarok lebeszélni arról, hogy nézzen szét több márkánál, ha belefér az idejébe. Remélem azért adtam egy gondolkodási alapot a luxusautók vásárlói körébe tartozóknak.

  

 

 

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://verdaszerelem.blog.hu/api/trackback/id/tr50708571

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása