Verdaszerelem

Verdaszerelem
Ahogy a cím is elárulja, ebben a blogban autókról fogok írni. Minden érdeklődőt szeretettel várok e szerény oldalra!

Egy kis biztatás:

"A sebességkorlátozás, ha áttételesen is, napjaink gazdaságának egyik erős pillére, azért van rá szükség, mert a gyorshajtásra is szükség van." - Gyulavitéz (Totalcar, 2008. 11. 05.)

Háttérzene

Friss topikok

Linkblog

2008.11.09. 14:45 ifj. Szurkos András

Guruló pszichopata - Porsche 911 Carrera 4S Cabrio

Nos, ha arról kellene beszélnem, hogy szerintem melyik a legjobb, sportkocsikra szakosodott márka, akkor azonnal a Porsche jutna eszembe. Most lehetne füttyögetni, szájat húzogatni, hogy azért ott a Ferrari, a Lamborghini és rajtuk kívül is vannak még komoly sportautók.
Én azonban az ilyen kijelentések után sem változtatnék szerény véleményemen, hiszen minden áron ragaszkodnék ahhoz, hogy a stuttgarti sportoló stílusa a legegyedibb. A címmel próbáltam utalni arra a vadságra, amit a márka a képvisel. Apropó, beugrott egy vicc is ezzel kapcsolatban: -Hogy hívják az őrült ló lábát? -Pszichopata. Hát nem pihent? Szerintem nem lehet rajta röhögni, de akkor sem tudunk nevetni, ha meglátjuk a 911-est. A vas láttán ugyanis lélegzetünk is eláll, valamint kikerekedik a szemünk. Budapesten például elég sok különleges járgányra lehetünk figyelmesek. Múltkor elég furcsa érzés volt egy Opel Astra utasülésében ülve észrevenni egy Bentley Coninental GT-t, körülbelül ilyesmi lehet meglátni egy Carrera-t is az előbb említett helyről. Olyan élmény volt, mintha Gyurcsány Ferenc ment volna el mellettem Kelemen Annával kézenfogva. Lehet, hogy műveletlen vagyok, de nekem fogalmam sincs arról, hogy miért 911-nek keresztelték mai választottamat. Talán azért, mert ha egy arab sejk elszáguld vele előttünk, akkor rögtön tárcsázzuk az előbb említett számot? Na jó, manapság már nem csak ilyen emberek juthatnak ilyen erősre hangolt, nyugati autóhoz. A Carrera megnevezést nagyjából értem: spanyolul annyit tesz, hogy verseny. Ez egy tökéletesen ideillő szó, vagy ez talán már kifejezés, mert elég összetett, gyakorlatilag egy koktél, amely tartalmaz adrenalint, benzint és némi fékolajat (ebben a megközelítésben). Vasunkban egy igen különleges, de a Porschétől nem szokatlan erőmű dolgozik, ez egy hathengeres boxermotort jelent. A hajtásról az S előtt álló 4-es szám elárul mindent, na mit árulhat el? Természetesen az összkerékhajtást, az utána álló, gerincoszlop alakú betű pedig a sportra utal, és ez nagyon fontos. Totalcar.hu-n olvastam az autóról, nem tudhatok fejből minden adatot, hát istenem. Ezt most azért említem, mert elég érdekes eset volt az ott leírt, hiszen ez leginkább egy férfias autó, annak a darabnak viszont nő a tulajdonosa. Korábbi cikkeimben tettem kisebb kitérőket, amelyek arra irányultak, hogy kifejezzem a szebbik nem iránti tiszteletem. Ma is azt szeretném mondani, hogy minden elismerésem a hölgynek, amiért bevállalt egy ilyen kemény gépet. Volt azonban még egy furcsaság is: az autón szlovák rendszám van, azért különös ez, mert Renáta a hölgy neve, tehát úgy gondolom, hogy magyar. Így két lehetőség van: vagy északi szomszédjainknál él, vagy a regisztrációs adót akarja kikerülni. Én speciel az utóbbi esetre is csak egyet mondhatok: jól teszi. Nem ártana azonban, ha visszatérnék az autóhoz, nemde? Na igen, csak szusszantam egyet, és ennek a kis szünetnek az volt az oka, hogy elkezdtem tűnődni. Méghozzá azon, hogy miért nem engedheti meg magának egy magamfajta, egyszerű földi halandó, hogy megvegyen egy ilyen autót. Ráadásul itt ez a válság is, és ki tudja, melyik nagyszerű vas fejlesztését fogják szüneteltetni pénzmegtakarítás céljából. Mindegy, most nem ez a lényeg, hanem a Carrera 4S. A külsejéről annyit mondanék, hogy visszahozták azokat a jellegzetes „békaszemeket”, melyeket a 996-nál elhagytak, és véleményem szerint ez, a 997-es a legszebb 911-es eddig. Elég vicces lenne, ha elkezdenék arról beszélni, hogy hány literes a csomagtartó, úgyhogy ezt most kihagynám. Azt meg nyugodt szívvel gondolom, hogy mindenki számára világos, hogy ez elöl van, hátul ugyanis a motor foglal helyet. Az utastér… jaj, mit mondtam?! Muszáj helyesbítenem: a pilótafülke. Nos, erről annyit mondanék, hogy természetesen sportülésekkel találkozunk az ajtót kinyitva (vagy, ha nincs fent a tető, akkor már rögtön látjuk is). Érdekességként megjegyezném, hogy a gyújtáskapcsoló balkéz felől van, ez kérem szépen a LeMans-tradíció, de talán ez a fanatikusoknak nem újdonság. A gangok közötti váltogatást a Tiptronic S névre keresztelt ötsebességes automataváltó végzi, de akár kézzel is kapcsolgathatunk, ha úgy tartja kedvünk. Szerintem mondjuk erre nincs szükség, hiszen a mai automaták jól tudják kezelni a nyomatékot, tehát ez is biztos jól bánik azzal a 400 Nm-rel. A 355 LE-s teljesítményből alapesetben csak 5 százalék jut az első kerekekre, de kritikus esetben a PSM (ez ugyanaz, mint az ESP) még dob hozzá 35-öt, azonban így is csak 40 a maximum. Nem véletlen, hisz természetes, hogy egy Porsche inkább a hátsókerék-hajtáshoz vonzódik. Ez egyáltalán nem zavarja a sofőrt, akinek ezen kívül sem lehet panasza semmire, csak arra kell figyelnie, hogy miként préselődik az ülésbe, amikor 5,4 másodperc alatt 100 km/h-ra katapultál. Sőt, ha nagyon sietünk valahová (a koporsóba), akkor akár 280 km/h-val is hajthatunk. Megkapaszkodnunk viszont nem csak akkor kell, ha ennyire száguldunk, hanem majd a következő mondat láttán is. Az autóra ugyanis csak egyetlen egy panaszunk lehet: az ára, mert ha meg akarnánk venni, akkor 31 590 000 magyar forintot kellene otthagynunk a szalonban. Na de ez van, valamit valamiért, ennek a vasnak is megvan a maga vásárlói köre: például olajmágnások, bankárok, diplomaták, sportolók, menedzserek és még sorolhatnánk. Konklúzióként csak annyit tennék hozzá, hogy nem egy mindennapi látványról beszélünk, ha ez a kocsi a téma. Sajnálom, de ez az igazság! Köszönöm a figyelmet!

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://verdaszerelem.blog.hu/api/trackback/id/tr30758665

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása