Verdaszerelem

Verdaszerelem
Ahogy a cím is elárulja, ebben a blogban autókról fogok írni. Minden érdeklődőt szeretettel várok e szerény oldalra!

Egy kis biztatás:

"A sebességkorlátozás, ha áttételesen is, napjaink gazdaságának egyik erős pillére, azért van rá szükség, mert a gyorshajtásra is szükség van." - Gyulavitéz (Totalcar, 2008. 11. 05.)

Háttérzene

Friss topikok

Linkblog

2008.10.15. 21:32 ifj. Szurkos András

A Fuji gyöngye – Lexus IS-F

Ahogy azt tapaszaljuk, a Toyota mára már teljesen felhagyott a sportautók gyártásával. Nem is értem miért tette, hiszen legendákat szült a műfajban, ezek a Supra, Celica és MR2 nevet viselték. Most azonban a márka reneszánszát éli, ismét nekiiramodott a ragadozók gyártásának, igaz, ebbe nem saját nevén, hanem luxusmárkája, a Lexus berkein belül kezdett bele. Létrehozott egy vérbeli sportkocsit, egy szolid vadállatot, amelyet azért nevezek a Fuji gyöngyének, mert a Shizuoka tartományban található Fuji Speedway-en tesztelték. Ez a Lexus IS-F. A nevében található F az előbb említett versenypálya nevének kezdőbetűje. Ennek az autónak a jellemzésekor a visszafogott jelző még véletlenül sem kerülhet elő. Sőt, ez időre ki is törlöm a szótáramból. Külseje a szolid eleganciát képviseli… többé-kevésbé. Ezt most azért mondom, mert a vas elég rendesen meg van bolondítva rengeteg látványteremtő alkatrésszel. Ilyenek például a 19 collos, kovácsolt könnyűfém felnik, melyeket (bár virít rajtuk az L betű) nem saját maguk gyártják, hanem a BBS a beszállító. A kerekeknek viszont el kell férniük, ezért a járataikat kiszélesítették az alkotók. A fékeken is észrevehetjük a Lexus feliratot, pedig a Brembo gyártja őket, elöl hat, hátul kettő dugattyú szorítja a féknyergeket a tárcsára. Erre-arra olvasgatva nagyon jól tudtam tájékozódni, és az derül ki, hogy kegyetlenül brutális lassításra képes a kocsi. Elvégre, ha gyorsan tudunk menni, akkor előbb-utóbb nem árt megállnunk valahogy. A V8-as, benzines szívómotor által égetett üzemanyag égéstermékének természetesen itt is muszáj távoznia, és ha már szükség van kipufogókra, akkor legyenek formásak is. Kössük össze a kellemeset a hasznossal, ugyebár! A gyár nem habozott ezt megtenni, ezért a jármű háta mögé férkőzve 2x2 csodaszép, krómozott csővel nézhetünk farkasszemet. Nem mellesleg az előbb említett motor 4969 köbcentiméteres, és 428 LE-t valamint 505 Nm-t pakoltak bele a mérnökök. Mindezt egy nyolc sebességes automataváltó továbbítja a hátsó a tengelyre, a gangok között egyébként a kormány mögött elhelyezett flepnikkel is váltogathatunk. A „kis” kedvencünk figyelmeztet minket, hogy mikor kell(ene) meghúznunk a fülecskét. Azt eddig is tudtuk, hogy alulmotorizált autó még nem gördült le a Lexus gyártósorairól, de attól még tény, hogy ez az első igazi sportmodellje a márkának. Ez a vas kívül-belül, minden porcikájában egy vérbeli vadállat. A belső teret is feldobták sok, szemet gyönyörködtető elemmel. Ide tartoznak a fémpedálok, a kitűnő oldaltartású ülések, az alumíniumborítások, a 300 km/h-ig skálázott kilométeróra, valamint a nefelejcskék mutatók. Az F-logóval is találkozhatunk több helyen: az üléseken és a kormányon. Ez a kocsi teljesen elsajátította a kényeztetés tudományát, mindemellett adrenalinszintünket is gond nélkül felturbózza. Nem javaslom senkinek, hogy hullákat szállítson a csomagtartóban, hiszen az előbb említett hormon szintje úgy megemelkedhet, hogy könnyen feléledhetnek tőle a holtak is. Papírnehezékünk 1,7 tonnára van hizlalva, de a motorháztető alatt rejlő erőmű 4,8 másodperc alatt katapultálja 100 km/h-s tempóra a (relatíve) nehéz kasztnit. A rugalmasságát is csak dicsérni tudom, ugyanis hatvanról és nyolcvanról is úgy ugrik, mint egy nagymacska a prédájára. A maximális teljesítményt egyébként 6600-as főtengely-fordulaton adja le, a csúcsnyomatékot pedig 5200-ason. Egy feladatom azonban még maradt, meg kellene említenem az ellenfeleket. Ha már a Civic-nél is így cselekedtem, akkor most sem hagyom ki a leírásból. A riválisokat is méltatni kell ennyire, és semmiképp sem szabad őket lebecsülni. Hiba is lenne, hiszen vetélytársa a BMW M3, a Mercedes C 63 AMG, valamint az Audi RS4.
A gyűlölet amúgy is a Sötét Oldal kapuja! Hogy honnan jutott ez eszembe? Egyik ismerősöm elég gyakran idézget a Star Wars-ból és szögként ütődött bele az agyamba a jól ismert kijelentés.

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://verdaszerelem.blog.hu/api/trackback/id/tr86715991

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása