Verdaszerelem

Verdaszerelem
Ahogy a cím is elárulja, ebben a blogban autókról fogok írni. Minden érdeklődőt szeretettel várok e szerény oldalra!

Egy kis biztatás:

"A sebességkorlátozás, ha áttételesen is, napjaink gazdaságának egyik erős pillére, azért van rá szükség, mert a gyorshajtásra is szükség van." - Gyulavitéz (Totalcar, 2008. 11. 05.)

Háttérzene

Friss topikok

Linkblog

2008.10.16. 20:47 ifj. Szurkos András

Vadászgépet fillérekért – Corvette Z06

  Ismét veszélyes légkörbe kerültem, megint a vadvizeken evezek, újra megküzdök a paripák hadával. Mostani választottam akár vadászrepülőnek is elmenne, formája és karaktere egyaránt emlékeztethet minket a levegő uraira. Ez a vas a Corvette Z06, de még mielőtt félreértések kerekednének a megnevezésből, előre mondom, hogy a GM már nem teszi elé a Chevrolet szót. Mint ahogy arról már értesültünk, a Daewoo beolvadt a márkába és a jelét is megkapta, ezért valószínűleg a részvényesek csipkelődtek és közölték a gyárral, hogy szerintük sértő lenne, ha otthagynák a névnek azon tagját. Én legalábbis erre tudok gondolni.

  A Corvette-et szerintem mindannyian ismerjük, hiszen legendává nőtte ki magát. Na de mit jelent a Z06? Az autó hatodik generációjának a csúcsváltozata. Ez egy csodálatos műalkotás, hátulról akár a laikusok is felismerhetik a négy kereklámpáról, de ha elölről, vagy oldalról szemléljük, nézhetjük akár olasz sportkocsinak is. Az első lámpák mandulavágásúak, a motorháztető mellett csodaszép és erőt sejtető domborodásban végződnek a kerékjárati ívek. Gyönyörű könnyűfém felnikkel, brutális féktárcsákkal, valamint kirívóan vörös féknyergekkel találkozhatunk, ha figyelmesek vagyunk. Az előbb említett felnik, elöl 18, hátul pedig 19 collos, ötágú szépségek. Gyárilag Goodyear Eagle F-1, P325/30ZR-19-es gumikat tesznek fel rájuk, melyek szélesebbek, mint egy 42-es tornacipő hossza, és majdnem 240 000 forintot kóstálnak. Most azonban beszéljünk a szívizomzatról, ez a fontos alkotóelem elöl lapul a motorházban, és 513 ló erejével bír a „kicsike”, ez egy 7011 köbcentiméteres blokk, amelyből 637 Nm-nyi nyomatékot sajtoltak ki a Tisztelt Mérnök Urak, ezt a hatalmas erőt egy hatsebességes kézi kapcsolású váltó szabadítja a hátsó tengelyre. 130-as tempónál, hatodikban még csak 1700-as fordulatot jelezve pihen a mutató. Ironikus, ugye?  Egy picit térjünk vissza az előbbi jelzőre! Kicsike. Ezt azért használtam, mert kevesebb kilót nyom ez az erőmű, mint a mezei C6 Coupé hatliterese, sőt, még a BMW jól ismert ötliteres V10-es szívómotorjánál is könnyebb. Mégis jobban teljesít a felsoroltaknál, hiszen 3,9 másodperc elteltével már 100 km/h-s tempóval suhanunk a járgánnyal, és egészen 320 km/h-ig gyorsíthatunk. A Corvette hátsó futóművénél már elég rég óta használják a független felfüggesztést, a „hajdanában-danában” alkalmazott merevtengely helyett, de ennek ellenére a laprugókhoz még ragaszkodnak a tervezők. Ahogy olvasgattam, ismét sikerült nagyon jól tájékozódnom, és megtudtam, hogy a száraz úton tökéletes tapadást biztosító gumik, csúszós, vizes felületen inkább már hátrányt jelentenek. Valamint azt is írják, hogy a Z06-ot egyébként könnyű vezetni, még a kuplung se kemény, és a kezelőszervek is könnyen járnak. Egyedül a váltó a férfiasabb darab, de ahhoz sem kell hatalmas erőt kifejtenünk. Ha már ennyire brutálisan tudunk hajtani, akkor meg is kell állnunk valahogy előbb-utóbb. A profi fékrendszer gondoskodik is arról, hogy inkább előbb tudjunk lefékezni, ennek pedig nagyon örülünk, mert másodpercek is fontosak lehetnek, hogy életben maradhassunk egy veszélyes szituációban. Elöl hat, hátul négy dugattyú dolgozik azért, hogy időben nyomja rá a tárcsára a féknyerget. A féktárcsákat még azért is szeretjük, mert látványra is nagyon meggyőző darabok, ezen tulajdonságukkal is sejtetik, hogy mire képesek valójában. Egy vérbeli sportkocsihoz ilyen fék illik, ezt tudjuk, sőt, még azt is, hogy ez a vas tényleg igazi vadállat. Sokkal nyersebb és hangosabb kistestvérénél a C6-nál, bár egy családba tartoznak, nagyon sokban különböznek. Olyanok, mint az egypetéjű ikrek: külsőre nagyon hasonlítanak, tulajdonságaikban viszont nagyon is különböznek.

  Konklúzióként még annyit fűznék a dologhoz, hogy vetélytársaihoz képest egész előnyös áron kaphatjuk meg a mi kisördögünket. A Z06 ugyanis a 23 965 380 forintos árával a 355 LE-s Porsche 911 Carrera S elé gördít akadályokat. Az ő teljesítményét megközelítő autócsodáknál különösen jutányosabb áron vihetjük haza kedvencünket. A Lamborghini Gallardo SE például 42 400 000 forint, a Ferrari F430 is közel van ehhez a 41 257 000 forintjával. Itt ismét a tehetősekre bízhatom csak a válogatást ezek között a mesterművek között. Emellett még azt is hozzátenném, hogy ha valaki nagyon gazdag és megveszi valamelyiket, akkor tudnia kell, hogy ezek csak kétülésesek, ezért leginkább csak adrenalinszint-növelésre, nem pedig mindennapos használatra felelnek meg. Illetve attól függ!
Összefoglalva: ebben a kategóriában az élményautók foglalnak helyet.

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://verdaszerelem.blog.hu/api/trackback/id/tr91717715

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása