Verdaszerelem

Verdaszerelem
Ahogy a cím is elárulja, ebben a blogban autókról fogok írni. Minden érdeklődőt szeretettel várok e szerény oldalra!

Egy kis biztatás:

"A sebességkorlátozás, ha áttételesen is, napjaink gazdaságának egyik erős pillére, azért van rá szükség, mert a gyorshajtásra is szükség van." - Gyulavitéz (Totalcar, 2008. 11. 05.)

Háttérzene

Friss topikok

Linkblog

2009.01.28. 17:29 ifj. Szurkos András

Erő és gyönyör, ajándék lélekkel – Aston Martin DBS

Nos, hogy ne in medias res kezdjem a cikket, elsőként a különös címet magyarázom meg. Az Aston Martin szlogenje a saját nyelvén, angolul úgy hangzik, hogy Power, Beauty, Soul. Mindez ennyit tesz magyarul: erő, gyönyör, lélek. Lehet, hogy ez tőmondat lett, de ez után, a három szép szó után mindenképp pontot kell tennem, ez nem vitatéma. Az autó leírását is erre a jelmondatra szeretném alapozni, mert akkor talán minden kedves olvasó azonosul a vassal, és kitör belőle a vadság, amely minden emberben megtalálható valahol, van akinek mélyen és van akinek nem.

Bár ritkán teszek ilyet, most a történelemmel fogok kezdeni, de ne ijedjen meg senki, hisz nem a marxizmust és a leninizmust fogom kivesézni. Hogy is illene ide? Hát leginkább sehogy, ugyanis egy angol telivérről beszélünk. Egyszerűen csak annyit mondanék el, hogy mikor és ki alapította a céget, valamint miért ez lett a márkanév. A vállalat Lionel Martin-hoz köthető, aki járgányaival nevezett egy hegyi versenyen, melyet Aston Clinton – Buckinghamshire megyei falu - környékén rendeztek. Ezzel el is magyaráztam, hogy honnan ered a márkanév, de hát én már csak ilyen sokoldalú – nem mondanám, hogy szakmabeli, de – valaki vagyok. Egyedül azt a fontos dolgot nem említettem, hogy 1913-ban alapították meg a céget. Ezenkívül még három fontos évszámot említenék:

1967: a DBS név születése

1972: a DBS név megszűnése (helyette: Vanquish S)

2007: a DBS név újjáéledése

 

Nekünk most kevésbé fontos, de azért érdekességként megjegyzem, hogy jelenleg egy – Investment Dar néven futó – kuwaiti vállalat vette meg a márkát. Hát igen, az araboknak bőven van pénzük, hiszen alattuk sok van abból, amiért mindenki megbolondul – ez a kőolaj. Meg is tudták venni, és remélhetőleg fenn is tudják tartani a céget.

Mint leírtam, a DBS név ismét fut, mióta megjelent a Casino Royale-ban debütált, cicomázott DB9 szériaváltozata. A kocsiba azonban egy másik motor került, ami természetesen erősebb, és gondolom ezért kapott új nevet a vas. Ha már itt tartunk, akkor elárulom azt is, hogy gondolkodtam, miért történt ez így. A kistestvéréhez képest sokat erősödött a márka mostani büszkesége, hisz minden egyes részleten módosítottak egy kicsit. Könnyebb, gyorsabb és sportosabb lett az úr, így nagy valószínűséggel a DBS arra utal, hogy DB Sport. Igazából erre vezetett a logikám.

Megkapta a Vanquish motorját, az 5935 köbcentiméteres, V12-es, benzines erőforrást, amely 510 LE-s teljesítményt és 570 Nm-nyi nyomatékot produkál. A százas sprintet az adatok szerint mindössze 4,3 másodperc alatt megoldja, amely nem kis feladat egy 1695 kg-s járműnek. Ez a tömeg ugyanis egy kombiéval is vetekedhetne, de a családi autókat ne keverjük ide, hiszen ez csak egy kétüléses kupé. „Csak”... köhö-köhö! Persze opcióként kérhetjük, hogy 2+2 üléses legyen, de ennek semmi értelme, mert maximum két kisgyereket tudnánk bepréselni. Nagyobb állományokhoz már ajánlott a WinZip használata, de ha valaki meg tud venni egy Aston Martint-t és emellett nagycsaládos is, akkor az úgysem első kocsinak veszi.

Hál'istennek ez nem egy Lamborghini, vagy Ferrari jellegű gép, mert ebben nem fekve utazunk, és ez szerintem dicséretes. Talán a magyar utakat is jobban elviseli, mint egy iszonyatosan alacsony sportautó. Igaz, hazánkban elméletileg nem kapható a márka egyik képviselője sem. Na de nem kell megijedni, mert szabad a piac és bármit megkaphatunk, ha eleget fizetünk érte. Épp ezért megmondom a kicsike árát, dollárban. Az amerikai valutából 265 000-et kell leszurkolnunk ahhoz, hogy a magunkénak tudjuk. Ezt bő ötvenmillió forintnak lehet tekinteni, tehát nem egy átlagember számára készült. Nem véletlenül terjedt el a közhely, miszerint angol bankárok, üzletemberek utaznak Aston-nal. A közhely kifejezést azért használtam, mert nem igaz egészen, hiszen bárki más is utazhat vele, akinek van rá pénze.

A versenyautóktól csupán az különbözteti meg, hogy nincs kibelezve és bukócsövezve. Nemhogy kibelezve nincs, hanem tele van mindenféle földi jóval. Szép a belseje, és a hagyományos imázst képviseli, mint a Rolls-Royce, vagy a Bentley, ellenben modern is. Csatlakoztathatunk iPhone-t is és pendrive-ot is, ha nem rádiót, hanem saját zenei ízlésünknek megfelelő számokat akarunk hallgatni, ergo modern a gép és élvezhetjük a technika nyújtotta örömöket. Nem mellékes, hogy napjaink technológiája még biztonságérzetet is nyújt, én például a DSC-re (Dynamic Stability Control) gondolok ezalatt, ami ugyanaz, mint az ESP, magyarul az elektronikus menetstabilizátor. Ehhez támogatást nyújt az EBA (Emergency Brake Assist), azaz a vészfékasszisztens, valamint az EBD (Electronic Brakeforce Distribution), ez pedig az elektronikus fékerőelosztó.

Nagyjából ennyi lenne az, ami tényleg számít, ezért zárnám a cikket, de most nem képekkel, hanem egy videóval. Igaz, hogy a beszéd angolul van, ennek ellenére azonban annak is érdemes megnézni, aki nem érti, hiszen a látvány és a kocsi hangja is bőven eleget mond. Köszönöm a figyelmet és remélem bebizonyítottam, hogy a márka szlogenje tökéletesen illik annak arculatához!

 

 

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://verdaszerelem.blog.hu/api/trackback/id/tr64908617

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása